Zamknij
REKLAMA

List do redakcji: "Obydwa znaki przeczą sobie. Dziwne, że nikt nie zwrócił na to uwagi"

08:00, 08.01.2020 | nadesłane
REKLAMA
Skomentuj
Fot. nadesłane.

List do redakcji: "Obydwa znaki przeczą sobie. Dziwne, że nikt nie zwrócił na to uwagi"

Witam.

Chciałbym zwrócić uwagę na oznakowanie skrzyżowania Łęgska - Ogniowa. Na zdjęciu, które Wam przesłałem, jest przedstawiony absurd drogowy, niestety.

Widzimy znak drogowy "droga z pierwszeństwem", bodajże D-1 oraz znak "strefa zamieszkania" D-40. Do czego zmierzam? Te obydwa znaki przeczą tak naprawdę same sobie. O ile znaku "droga z pierwszeństwem" nie trzeba nikomu tłumaczyć, o tyle znak "strefa zamieszkania" mówi WYRAŹNIE:

- o puszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego

Więc pytanie brzmi, kto ma pierwszeństwo tak naprawdę? Jak i kogo winę orzekłaby policja w momencie kolizji, wypadku...

Mówię o tym, gdyby miało to miejsce w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej (żółte pulsujące sygnały). Nagle z sygnalizacji przechodzimy na znaki drogowe, które się  wzajemnie wykluczają (jeden daje pierwszeństwo, drugi mówi ustąpić wszystkim), pewnie byłby chaos na skrzyżowaniu...

Jak dobrze wiem (chyba, że coś się zmieniło) znaki obowiązują do najbliższego skrzyżowania. Czekałem kilka tygodni by Was powiadomić, bo myślałem, że jest to chwilowe rozwiązanie bądź niedopilnowanie przez któregoś z projektujących, którzy zmienią oznakowanie.

Natomiast nic w tej kwestii się nie zmieniło. Dziwi mnie fakt, że nikt - czy to z kursów nauki jazdy tj.instruktor, nikt z WORD-u, gdzie osoby zdają egzamin, ani policja - nie zwrócił na to uwagi. Co Wy o tym myślicie?

(nadesłane)

Internauta

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (32)

Czerwona panteraCzerwona pantera

55 11

Gdzie jest Wydział Dróg, Transportu Zbiorowego i Energii Urzędu Miasta? 08:22, 08.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ja1Ja1

5 10

Na 3go maja 22 pokoj 2i 3 17:08, 08.01.2020


Do Ja1Do Ja1

13 2

Tyle to ja wiem. Chodzi o to żeby zajęli łaskawie stanowisko w przedstawionej sprawie. 17:14, 08.01.2020


BzduraBzdura

56 55

No i czego nie rozumiesz? Droga nie kończy się znakiem końca strefy zamieszkania, tylko wyjeżdżasz ze strefy i dopiero za chwilę masz znak drogi z pierwszeństwem (D-1). Twój wjazd na skrzyżowanie nie ma już nic wspólnego ze strefą zamieszkania w której przed chwilą byłeś. Absurd to by był, gdyby znak końca strefy wisiał na tym samym słupku ze znakiem D-1. Pzdr? 08:46, 08.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

bekabeka

9 9

Naprawdę jak znaki są na jednym słupku to jest absurd bo są niby ,,razem''.A osobno znaki nie muszą przecież sobie przeczyć jeden drugiemu? Spójrz jeszcze raz na zdjęcie,ale inny motyw.Idąc Twoim tokiem rozumowania znak ,,przejście dla pieszych'' jest na jednym słupku z ,,droga z pierwszeństwem''.Więc myśląc jak Ty,gdyby pieszy był już na pasach,a ja bym go potrącił to wina byłaby pieszego bo ja mam znak droga z pierwszeństwem???
Zrozumiał? :P Po prostu tam,na tym skrzyżowaniu nie powinien stać znak koniec strefy zamieszkania bo przeczy znakowi droga z pierwszeństwem,i tyle

15:20, 08.01.2020


do bekado beka

13 10

Beka to jest z twojej nieznajomości przepisów. Wystarczy, że znak koniec strefy jest umiejscowiony przed znakiem D-1 i jest wszystko dobrze. Nie może być razem na jednym słupku lub w tej samej linii czyli obok znak A-7 z D-41 lub D-1 z D-41. Znaki umiejscowione na jednym słupku lub w tym samym kilometrażu obowiązują razem. A tu jest znak D-41 i kilka metrów dalej D-1. I tak może być. Żeby nie było wątpliwości Zarządzający ruchem mógłby D-41 trochę cofnąć i wcześniej zakończyć strefę.
I jeszcze jedno znak D-1 wiszący razem z D-6 oznacza że kierowca ma drogę z pierwszeństwem i równocześnie zbliża się do przejścia dla pieszych. Jak pieszy jest na pasach to ma bezwzględne pierwszeństwo przed pojazdem. Strach korzystać z dróg jak kierowcami są typy pokroju "beka" 18:38, 08.01.2020


Paweł82Paweł82

4 8

nawet jakby wisiały na jednym słupku to jeden kończy strefę zamieszkania drugi daje pierwszeństwo przejazdu za znakiem więc też jest ok 21:27, 11.01.2020


przezornyprzezorny

2 6

proste i logiczne :) 11:51, 13.01.2020


tyśąctyśąc

33 52

I takie osoby, jak listownik piszący do redakcji mają niestety prawo jazdy. 08:53, 08.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

michumichu

1 2

Brak słów 17:09, 18.01.2020


BraksłówBraksłów

47 23

@Bzdura @Tyśąc

O czym wy gadacie każdy znak obowiązuje do skrzyżowania,czy Ty ustawisz znaki przed skrzyżowaniem 10,20 czy 50metrów on i tak obowiązuję na tym skrzyżowaniu.Prawko macie za ćwiartkę świn.iaka czy jak? W końcu ciekawy list do redakcji by to zweryfikować z odpowiednimi organami 09:12, 08.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BzduraBzdura

5 16

Każdy znak obowiązuje do skrzyżowania? ?Mam nadzieję że prawa jazdy to Ty jednak nie masz 13:47, 08.01.2020


MhmmmMhmmm

20 0

@Bzdura

Z pierwszeństwem bądź ustąpieniem pierwszeństwa zawsze tak jest,obowiązuję do najbliższego skrzyżowania. 13:52, 08.01.2020


Paweł82Paweł82

1 6

akurat znak odwołania strefy zamieszkania oznacza tyle że za tym znakiem nie ma już tej strefy i koniec.. nie obowiązuje ona od razu za znakiem a nie, że dopiero za najbliższym skrzyżowaniem.. polecam odświeżenie znajomości kodeksu drogowego bo strach jeździć po ulicach jak kierowcy mają takie pojęcie o przepisach 10:20, 12.01.2020


EmerytEmeryt

0 1

Bardzo dobrze, że nie macie prawa kierowania pojazdami. Z waszymi wiadomościami nie chciał bym spotkać się na tym skrzyżowaniu z wami. Większych bzdur to nawet PiS dzielcy nie wymyślili. Skrzyżowanie odwołuje znak !!!!!!!! Luuudzieeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kodeks Ruchu Drogowego w łapy i do nauki !!!!!!!!!!!!! 15:41, 21.01.2020


ddwloclawianinddwloclawianin

13 44

odnosząc się do sposobu rozumowania z listu: to jak będzie zielone światło to też trzeba się zatrzymać i ustąpić innym? 09:57, 08.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rozumrozum

38 4

@ddwloclawianin

Czytaj ze zrozumieniem? Chodzi TYLKO o przypadek awarii sygnalizacji... nie jak działa normalnie.Ciekawy przypadek,nie powiem.Bo koniec strefy jest jak ustąp pierwszeństwa,a tutaj jest jeszcze znak droga z pierwszeństwem.Jestem ciekawy jaki będzie finał tego przypadku 10:03, 08.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SamozycieSamozycie

32 1

To samo jest ze znakiem STOP,większość osób zatrzymuję się przed znakiem?? Nie wiem skąd taka mentalność,masz się tak zatrzymać przy skrzyżowaniu byś jeszcze widział czy coś jedzie.A nie myślał,że za znakiem STOP nie trzeba się zatrzymywać bo jestem za znakiem.Staniesz przed znakiem bo myślisz że tak trzeba,a potem wyjezdzasz jakby było bez STOPu? 13:39, 08.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Qwerty123Qwerty123

8 0

Dokładnie tak. Jak masz znak drogi z pierwszeństwem to znaczy, że za tym znakiem to Ty masz pierwszeństwo??? 13:58, 08.01.2020


SrslySrsly

16 0

@qwerty123

Dokładnie tak jak mówisz,więc koniec strefy też się liczy.Nie ma w zapisie kodeksu drogowego nic na temat,że TYLKO ostatni znak obowiązuję... a przed nim inne już nie obowiązują 14:03, 08.01.2020


JaityJaity

2 3

Mylisz się...znak STOP to stop.chyba że za znakiem masz znak poziomy Stop,to ok. 17:07, 18.01.2020


ehhhhhehhhhh

11 4

@Bzdura

Naprawdę jak znaki są na jednym słupku to jest to dla Ciebie absurd bo są niby ,,razem''.A osobno znaki nie muszą przecież sobie przeczyć jeden drugiemu? Spójrz jeszcze raz na zdjęcie,ale inny motyw.Idąc Twoim tokiem rozumowania znak ,,przejście dla pieszych'' jest na jednym słupku z ,,droga z pierwszeństwem''.Więc myśląc jak Ty,gdyby pieszy był już na pasach,a ja bym go potrącił to wina byłaby pieszego bo ja mam znak droga z pierwszeństwem???
Zrozumiał? :P Po prostu tam,na tym skrzyżowaniu nie powinien stać znak koniec strefy zamieszkania bo przeczy znakowi droga z pierwszeństwem,i tyle 15:21, 08.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mylisz sięmylisz się

1 9

Wystarczy, że znak koniec strefy jest umiejscowiony przed znakiem D-1 i jest wszystko dobrze. Nie może być razem na jednym słupku lub w tej samej linii czyli obok znak A-7 z D-41 lub D-1 z D-41. Znaki umiejscowione na jednym słupku lub w tym samym kilometrażu obowiązują razem. A tu jest znak D-41 i kilka metrów dalej D-1. I tak może być. Żeby nie było wątpliwości Zarządzający ruchem mógłby D-41 trochę cofnąć i wcześniej zakończyć strefę.
I jeszcze jedno znak D-1 wiszący razem z D-6 oznacza że kierowca ma drogę z pierwszeństwem i równocześnie zbliża się do przejścia dla pieszych. Jak pieszy jest na pasach to ma bezwzględne pierwszeństwo przed pojazdem. Strach korzystać z dróg jak kierowcami są typy pokroju "beka" 18:39, 08.01.2020


HggHgg

7 5

Boże, strach po tym mieście jeździć... 17:34, 08.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł82Paweł82

10 8

pierwszy znak informuje że wyjeżdżam ze strefy zamieszkania... drugi znak informuje że na najbliższym skrzyżowaniu mam pierwszeństwo przejazdu na najbliższym skrzyżowaniu w przypadku niedziałającej sygnalizacji świetlnej wszystko jest ok ze znakami .. raczej coś jest nie tak z poziomem wiedzy osób 21:23, 11.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nieuleczalniezdrowy Nieuleczalniezdrowy

1 0

Także chodzi o prędkości, 20 w strefie i 50 poza nią. Znaki ustawione prawidłowo. 00:08, 01.02.2020


REKLAMA

michumichu

6 4

Na zdjęciu widzę znak D-41 "koniec strefy zamieszkania". Więc w czym tu problem ??? 10:51, 18.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaityJaity

3 0

D40 ,a D41 mała ale jakże ważna różnica 16:53, 18.01.2020


EmerytEmeryt

0 5

Wzmianka między innymi w tym poradniku https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/nie-zawsze-jasne-zasady-czyli-malo-znane-przepisy-ruchu-drogowego/knmclwn o znakach..i nie tylko. 15:43, 21.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andrzej 1andrzej 1

1 4

masz prawo jazdy ? chyba nie , jeśli masz to strach wyjeżdżać na drogę jeśli tacy jak ty jeżdżą , słyszałeś coś o hierarchii znaków ,mówili o tym na kursie czy uczyli tylko rozwiazywania testów 17:17, 04.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WładekWładek

11 1

Oznakowanie jest prawidłowe, nawet jakby oba znaki były na jednym słupku. 06:48, 10.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyjaśnienieWyjaśnienie

0 1

https://youtu.be/vaJPDnkgnMc?t=28 09:31, 02.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone